تاخیر تکاملی کودکان

کاردرمانی جهت درمان تاخیر رشدی کودکان

تاخیر تکاملی کودکان

کاردرمانی جهت درمان تاخیر رشدی کودکان

کودکانی که تاخیر رشدی دارند باید تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان باشند و به کلینیک کاردرمانی مراجعه کنند. ما مفتخرم که در این کلینیک خدمات کاملا تخصصی را با ده سال تجربه به این کودکان ارائه می کنیم.

۱۲
بهمن ۹۳

کاردرمانی از رشته های است که در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس میشود.و اخیرا تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرد البته در سال های اخیر بیشتر اعضاء هیئت علمی که با مدرک کارشناسی ارشد تدریس می کردند ، شروع به گذراندن دوره دکتری کردند. اما به هر حال دانشجویان می توانند تا این مقطع در این رشته تحصیل کنند. 

کاردرمانگران در زمان تحصیل دروس پایه پزشکی مثل آناتومی و فیزیولوژی و... را می آموزند. از دروس تخصصی می توان به بیو مکانیک  و کینزیولوژی ، ارتوپدی ، نرولوژی، روانپزشکی، روانشناسی و ... اشاره کرد.

کاردرمانگران از ترم 5 معمولا در مراکز درمانی با بیماران بیشتر آشنا شده ودرمان را زیر نظر اساتید شروع می کنند.

زمینه های کاری کاردرمانی شامل موارد زیر است.

1- بیماری های جسمی: 

شامل دو دسته بزرگ بیماری های ارتوپدی و مفاصل و دسته دیگر بیماران نرولوژی. 

2_ بیماری های روانی: 

شامل عقب ماندگی ذهنی و بیماران روانپزشکی.

پس کاردرمانگر با اطلاع از علائم بیماری های مورد نظر و با آگاهی از روش های مختلف درمانی که بر پایه اصول و نظریه های عصبی شناختی هستند به درمان بیماران مختلف میپردازند.

از عمده ترین بیمارانی که به کاردرمانی مراجعه میکنند، کودکان سی پی، کودکان مبتلا به تاخیر حرکتی، و بزرگسالان مبتلا به سکته و ضربه مغز می باشند.  در کل اکثر بیمارانی که دچار اختلال حرکتی و یا اختلال روانی هستند به کاردرمانی مراجعه می کنند. در گروه ارتوپدی ضایعات عصب محیطی و تاندون در دست ، نیز از جمله بیمارانی هستند که باید به کاردرمانی مراجعه کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۲
یحیی جعفری

نظرات  (۱)

۱۲ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۳۹ احسان جلائی
لایک باز هم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی