تاخیر تکاملی کودکان

کاردرمانی جهت درمان تاخیر رشدی کودکان

تاخیر تکاملی کودکان

کاردرمانی جهت درمان تاخیر رشدی کودکان

کودکانی که تاخیر رشدی دارند باید تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان باشند و به کلینیک کاردرمانی مراجعه کنند. ما مفتخرم که در این کلینیک خدمات کاملا تخصصی را با ده سال تجربه به این کودکان ارائه می کنیم.

۱۹
بهمن ۹۳

کاردرمانی ذهنی و جسمی و همچنین گفتار درمانی باید از بدو تولد آغاز شود. 

از چه بعضی منابع جدید و همچنین منابع قدیمی تر بر اسن باورند که کاردرمانی ذهنی باید بعد از دوسالگی شروع شود. اما بیشتر منابع جدید خواهان شروع هر چه سریع تر کاردرمانی ذهنی و گفتار هستند و اعتقاد یه این دارند که گفتار درمانی و کاردرمانی ذهنی از بدو تولد باید شروع شود. و دلایل آنها یه شرح زیر است.

رشد نوزاد انسان یک رشد پیوسته است، بنابر این ساختار های گفتاری مرتب در حال شکل گرفتن و کامل شدن است، و اگر کودکی در زمان مورد انتظار شروع به ایجاد آوا و یا گفتن کلمه نکند، مشخص است که در یکسری از پیش نیاز ها دچار مشکل است. و این پیش نیاز ها از زمان تولد و یا حتی شکل گرفته و شروع به کامل شدن میکنند. پس اگر شما از بدو تولد درمان را برای کودکانی که به نظر می رسد ، در آینده دچار مشکل شوند، شروع کنید، در واقع به ایجاد و کامل شدن پیش نیاز ها کمک کرده آید. در نتیجه کودک روند درمان سریع تری خواهد داشت.

از سوی دیگر گفته می شود که کودک باید برای مثال بیست کلمه و یا بیشتر را درک کند تا بتواند یک کلمه را بیان کند. پس باید در زمینه شناخت و درک با کودک کاردرمانی ذهنی و گفتار درمانی انجام شود ، تا کودک فاصله کمتری با همسالان خود داشته باشد.

همچنین کاردرمانی ذهنی می تواند در بهبود توجه و تمرکز نوزاد با بکار گیری روش های قابل اجرا، تاثیر بسزایی در امر شناخت و درک نوزاد داشته باشد.

می توان نتیجه گرفت که کاردرمانی ذهنی و گفتار هر چه سریع تر باید آغاز شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۹
یحیی جعفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی