تاخیر تکاملی کودکان

کاردرمانی جهت درمان تاخیر رشدی کودکان

تاخیر تکاملی کودکان

کاردرمانی جهت درمان تاخیر رشدی کودکان

کودکانی که تاخیر رشدی دارند باید تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان باشند و به کلینیک کاردرمانی مراجعه کنند. ما مفتخرم که در این کلینیک خدمات کاملا تخصصی را با ده سال تجربه به این کودکان ارائه می کنیم.

۰۹
بهمن ۹۳

فلج مغزی  یا سی پی، به هر گونه آسیب غیر پیشرونده مغزی از دوران جنینی تا دو سالگی گفته می شود. شدت بیماری بسته به این که کدام قسمت مغز آسیب دیده باشد و با توجه به وسعت آن متفاوت است. معمولا تمام کودکان سی پی یا همان فلج مغزی مبتلا به اختلال حرکتی می باشند و اما شدت و نوع این اختلال در کودکان مختلف متفاوت می باشد. علامت عمده دیگر کودکان سی پی اختلال در فهم و درک مفاهیم است  - منظور این است که این کودکان نیاز به آموزش بیشتر و دقیق تر دارند- که شامل همه بیماران نمی باشد، و غیر از این میزان و شدت آن یکسان نیست. 

علامت دیگری که گاها در این کودکان مشاهده می شود تشنج است که در بخش های آینده بطور کامل توضیح داده خواهد شد.

انواع سی پی از نظر اختلالات حرکتی:

سی پی اسپاستیک

سی پی هایپو تن یا فلسید 

سی پی آتاکسیک

اتتو ید

سی پی اسپاستیک:

 این نوع شایع تر است. و تن عضلات به طور غیر طبیعی زیاد است، و میزان حرکات کم. مفاصل به سختی حرکت میکنند و حرکت آنها در الگوی خاص انجام می شود. اگر دست ها قوی تر باشد، کودک هنگام چهاردست و پا رفتن، پاها را به دنبال خود میکشد.در این نوع عضلات کودک بسیار مستعد کوتاهی هستند.

سی پی هایپوتن:

 در این نوع عدم حرکت به دلیل شل بودن بیش از حد عضلات است و درمان در این دو نوع تا حدودی متفاوت است. قدرت عضلانی در این بیماران بسیار کم است. و معمولا دامنه حرکت مفاصل بیش از حد معمول است.

آتاکسیک:

این کودکان از عدم تعادل و کنترل روی حرکات رنج می برند و هماهنگی حرکتی بین اندام های آنها کم است و معمولا این کودکان از حرکت و جابجایی می ترسند و هنگام راه رفتن تلو تلو می خورند. ودر کل دوست ندارند در حال حرکت باشند و حالت سکون را ترجیح می دهند. مهمترین تمرینات برای این کودکان تمرینات تعادلی است که باید با دقت فراوان وتا حدودی سخت گرانه با این کودکان انجام شود. درمانگر باید بتواند در کودک انگیزه لازم برای انجام تمرینات را هم ایجاد کند.

اتتوید:

کودکان اتتوید معمولا تن عضلانی متغیر دارند و ویژگی بارز دیگر آنها این است که حرکات اصافه و خود به خودی دارند. نوع این حرکات اضافه و شدت آن در کودکان مختلف یکسان نیست.  برای مثال بعضی حرکات پیچشی خفیف در انگشتان دارند ، حال آن که بعضی دیگ ممکن است حرکات شدیدی در کل اندام ها وی حتی در تنه داشته باشند. کنترل این حرکات و جلوگیری ی از بروز آنها بسیار  مشکل است. این کودکان دوست دارند معمولا حرکتی را انجام دهند و از حالت سکون و بی حرکتی گریزان هستند.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی